Mitä on Growth Hacking?

Growth Hacking – Kasvuhakkerointi on markkinoinnin menetelmä, joka perustuu lyhyihin ja nopeisiin iteraatioihin. Prosessissa käytetään luovuutta, analyyttista ajattelua ja erilaisia mittareita. Lisäksi se on ratkaisukeskeinen ajattelutapa uusien mahdollisuuksien systemaattiseen etsimiseen missä tahansa asiakaspolun tai myyntitunnelin vaiheessa.

Kasvuhakkerointisprinttien kautta kasvuhakkeroinnin ja markkinoinnin automaation ammattilaisista koostuva tiimimme keskittyy kevyiden ja kustannustehokkaiden digimarkkinoinnin menetelmien käyttöön. Nämä strategiat auttavat sinua kasvattamaan ja säilyttämään aktiivisen asiakaskunnan, saamaan näkyvyyttä ja hankkimaan uusia asiakkaita.

Cloudriven Growth Marketing Concept
Growth Hacking

Kuinka growth hacking toimii?
Kasvuhakkerointi ei ole pelkästään työkalu tai ratkaisu, joka sopii kaikkiin tilanteisiin. Mikä toimii yhdellä yrityksellä, ei välttämättä toimi toisella. Kasvuhakkerointi on jatkuvan iteraation ajatteluprosessi, joka koostuu data-analyysin, ideoinnin, priorisoinnin ja kokeilun vaiheista.

Mikä on kasvuhakkeroinnin tavoite?
Lyhyesti: kasvuhakkeroinnin tavoitteena on hakkeroinnin ja perinteisestä markkinoinnista poikkeavin tavoin auttaa yritystä kasvamaan. Kasvuhakkeroinnissa tehdään nopeita iteraatioita, joiden tulosten avulla tehostetaan yrityksen houkuttelevuutta, asiakkaiden pysyvyyttä, tuottavuutta ja viime kädessä liiketoiminnan kasvua.

Mitä hyötyä kasvuhakkeroinnista on minulle?
1. Kasvun ajattelutapa ja kulttuuri tekee organisaatiosi toimintakulttuurista voimaannuttavan, uteliaan ja joustavan.
2. Kestävä tuki myyntiin, kun rakennetaan arvokkaita kontaktilistoja ja yleisöjä kohdennettua markkinointia varten.
3. Mahdollisesti alentaa kustannuksia, kun jatkuvasti kokeillaan kustannustehokkaampia tapoja tavoittaa kohdeyleisö tehokkaammin.
4. Parantaa sijoitetun pääoman tuottoprosenttia, kun kohdemarkkinat määritellään tehokkaasti, tehdään kokeiluja ja kehitetään parhaiten sitouttavia sisältöjä edullisilla kokeiluilla, joita voidaan skaalata perinteistä markkinointia tehokkaammin.

Growth Marketing

Growth Hacking malli

Kasvuhakkerointimallimme tarjoaa nopeatempoisen ja tehokkaan kehyksen tuotteidesi ja palveluidesi sisäisten arviointien, suunnittelukokeiluiden ja iteraatioiden työstämiseen. Mallimme koostuu kolmesta kasvuhakkerointikierroksesta, joihin sisältyy yhteensä 5 työpajaa. Konsepti koostuu eri moduuleista, joten voit valita joko yhden osa-alueen tai koko paketin.

1. Kierros: Arvioinnit

Työpaja 1: Tehdään sisäinen analyysi määrittämällä ydinarvo. Siihen tarvitaan asiakasymmärrystä ja kohderyhmän määrittämistä.
Työpaja 2: Arvioidaan tuotteen markkinapotentiaalia ja sitä, kuinka hyvin se tavoittaa potentiaaliset asiakkaat.

2. Kierros: ”Ahaa” -elämyksen määrittely

Työpaja 3: Arvioidaan asiakkaan tai käyttäjän näkökulmasta, mikä saa heidät ostamaan. Määritellään, kuinka hallinnoimme kasvua ja kohdistamme digitaaliset resurssit.

3. Kierros: Järjestelyt

Työpaja 4: Suunnitellaan ja tehdään kokeiluiden valmisteluja.
Työpaja 5: Suoritetaan kokeiluja ja iteraatioita, ja tarkastellaan tuloksia (mittarit, data-analyysit).

Aloitetaan yrityksesi kasvuhakkerointi yhdessä!

Jätä yhteystietosi, me olemme sinuun yhteydessä.

Asiakaspalvelu

050 597 0678
asiakaspalvelu@cloudriven.fi

Myynti

Marjo Danielsson
Sales Director
+358 50 499 9531
marjo.danielsson@cloudriven.fi
myynti@cloudriven.fi