Gamification Breakfast keräsi yhteen pelillistämisestä kiinnostuneet

Gamification Breakfast 31.10.2013

Cloudrivenin, Peaches Industriesin ja Microsoftin 31.10. järjestämälle Gamification Breakfastille osallistui iso joukko pelillistämisestä kiinnostuneita yrityksiä ja organisaatioita. Itse tilaisuus oli myös pelillistetty: aihetunnisteella #GamifyHKI varustetuista twiiteistä, retweeteistä ja suosikiksi lisäyksistä sai pisteitä, ja eniten pisteitä kerännyt osallistuja palkittiin Microsoftin Surface 2 -tabletilla. Kisan voitti Sari Kangas (@KangasSari). Onnea voittajalle ja iso kiitos kaikille aktiivisesta livertelystä!

Poimimme alle muutamia oivallisia twiittejä aamupäivän varrelta. Kaikki twiitit löydät Twitteristä aihetunnisteella #GamifyHKI.

Kun suunnitellaan jonkin prosessin tai asian pelillistämistä, suunnittelussa täytyy lähteä ihmisistä ja heidän sisäisistä ja ulkoisista motivaatiotekijöistään.

Pelillistäminen on kuuma aihe, mutta ”hypeen” ei kannata langeta. Pidä siis tavoitteet kirkkaana mielessä ja panosta hyvään suunnitteluun!

Valitettavasti tieto tilaisuudestamme ei tavoittanut kaikkia. Ei hätää, lisää on tulossa!

Pelillistäminen ei ole vain pisteitä, badgeja ja pelimekanismeja. Tavoittena on on luoda käyttäjälle arvoa.

Voiko työstä tehdä pelillistämisen avulla liian kiinnostavaa?

Media-ala on Suomessa isossa murroksessa, kertoi Päivi Eränkö MTV:ltä.

Myyntityön täytyy olla entistä läpinäkyvämpää. Mutta mitä läpinäkyvyys myynnissä tarkoittaa?

Pelillistämisen täytyy lähteä käyttäytymisdatan keräämisestä, koska muuten ei voida varmasti tietää, mitä käyttäytymisiä pitää muuttaa.

Voiko muutoksen johtamista pelillistää? Trainers’ Housen Antti Kiukas osoitti, että voi ja kannattaa.

Antti Kiukas jakoi meille ”helkutin lyhyen oppimäärän” siitä, miten yritykset ovat kulkeneet pitkän matkan tuotekeskeisestä ajattelusta ihmiskeskeiseen. Osa yrityksistä on vieläkin matkalla.

Tekeminen, toiset, tarina ja taidot. Siinä resepti muutoksen pelillistämiselle.

Antti Kiukas ja Cloudrivenin Jukka Koskenkanto uskovat, että muutoksen johtamisen pitää olla aktiivista viikkotasolla. ”Muutosta ei voi johtaa viikonlopun yli.”

Miten pelillistämisen avulla voitaisiin auttaa rakennemuutoksen kourissa olevia toimialoja, kuten paperiteollisuutta? Jaa hyvät ideasi kommenteissa tai Twitterissä aihetunnisteella #GamifyHKI!

Käyttäytymisen johtaminen onnistuu parhaiten välittömän palautteen avulla. Antero kirjoitti tästä aiheesta muuten elokuussa blogiimme.