• Kokonaisvaltaista asiakasnäkymää metsästämässä?

    09.06.2021 / in Blogissa / by Markus Hakala & Ari Taiminen

    Cloudriven Blog on Customer Insights

Kokonaisvaltaisesta asiakastiedosta hyötyy koko organisaatio. Nykyinen tiedon tulva aiheuttaa usein konkreettisia ongelmia organisaation kipuillessa nykyasiakassuhteiden syventämisen kanssa tai uusien asiakkaiden hankinnassa.

Jokaista yritystä kiinnostaa tieto uusista ostavista asiakkaista, sekä nykyasiakkaiden tila, historiatieto ja mielenkiinnon kohteet. Valitettavan usein tämä tieto pirstaloituu eri järjestelmiin ja jää hiljaiseksi tiedoksi henkilöstön välille.

Cloudriven Saumattomat prosessit
Data centralized in one place

Kuinka tieto saadaan systemaattisesti samaan paikkaan?

Onko kaikkea asiakastietoa edes järkevää säilöä yhteen järjestelmään? Vastaus – ei välttämättä. Usein asiakastietoa on kerrytetty vuosia erillisiin järjestelmiin. Järjestelmät toimivat hyvin, ne ovat lujittuneet organisaation prosessien ympärille ja niitä osataan käyttää. Kysymys kuuluukin, miksi vaihtaa hyvää ja toimivaa? Ei miksikään.

Microsoft toi markkinoille uuden Dynamics 365 Customer Insights tuotteen, joka auttaa yrityksiä ymmärtämään asiakkaitaan syvällisemmin yhdistämällä asiakastietoa eri lähteistä. Työkalu koostaa asiakastiedon analyysinäkymään soveltamalla keinoälyä (AI) ja koneoppimista (ML). Customer Insights tarjoaa yhteisen näkymän yrityksen asiakkaista, jolloin myynti, markkinointi ja muut sidosryhmät voivat tarjota entistä täsmällisempiä ratkaisuja muuttuviin ja moninaisiin asiakastarpeisiin.

Mitä hyötyä on paremmasta asiakasymmärryksestä?

  • Tehokkaampi myynnin johtaminen – Asiakasymmärrys auttaa sinua valmistautumaan ja varustautumaan nykyisten ja tulevien trendien vaatimuksiin. Yrityksien pitää pystyä muokkaamaan itseään trendien mukaisesti ja valmistautua palvelemaan asiakkaitaan entistä paremmin. Jos tiedot esimerkiksi osoittavat, että jouluna ihmiset ostavat säännönmukaisesti tietyn tuoteryhmän tuotteita, voit käynnistää tuoteryhmään kohdennettuja kampanjoita asiakkaiden houkuttelemiseksi.
  • Parempi varastonhallinta – Asiakastiedot määrittävät myös likimääräisen varaston, jota tarvitaan tiettynä kuukautena, vuonna tai ajanjaksona. Tällä näkyvyydellä voidaan välttää ali- tai ylivarastointi.
  • Fiksummat liiketoimintapäätökset – Asiakasymmärrys auttaa myös tekemään parempia liiketoimintapäätöksiä. Yritys voi muokata tuotteitaan asiakkaiden haluamaan suuntaan ja hyödyntää liiketoimintaa myös markkinoilta. Esimerkkinä mehujen myynti – jos suurin osa asiakkaista suosii luomumehua tavallisen sijasta, voit keskittyä enemmän suositun tuotteen markkinoinnin edistämiseen.
Benefits of Customer Insights

Monesti asiakastieto nähdään pelkkinä lukuina, joista ei osata erottaa relevanttia sisältöä. Mitä onnistuneeseen asiakasymmärryksen kokonaisuuteen kuuluu? Onko kaikki tieto tarvittavaa ja tärkeää? Tule mukaan webinaariin kuulemaan lisää.

Mukaan tähän ja muihin webinaareihimme pääset ilmoittautumalla alla olevan linkin kautta.
https://cloudriven.fi/teknologian-hyodyt-liiketoiminnallelle-webinaari

Nähdään 17.6.2021!

Markus Hakala & Ari Taiminen,
Cloudriven
9.6.2021

Ota yhteyttä