Pelillistäminen toi potkua Maikkarin myyntiin
Suomalaisella mediayhtiö MTV:llä pelillistäminen tuli ajankohtaiseksi, kun vanha myyntijärjestelmä vaihdettiin Microsoftin Dynamics CRM -asiakkuudenhallintajärjestelmään. Asiakasrajapinnassa tapahtuvaan työhön kaivattiin uudenlaista otetta ja työn mittaamisesta haluttiin tehdä kokonaisvaltaisempaa.
Aktiviteetit kirjataan nyt pelillistettyyn CRM:ään, jolloin johto saa reaaliaikaisen kokonaiskuvan myynnin tilasta. Pisteitä kerätään erilaisilla toiminnoilla, ja omaa saldoa ja sijoitusta suhteessa muuhun myyntiin voi seurata vaivattomasti.
Pelillistämisen myötä aktiivisuus nousi uudelle tasolle. Kirjauksia on tullut merkittävästi enemmän kuin aiemmin, ja tieto myynnin toiminnasta on kattavampaa. Pelilliset ominaisuudet ovat innostaneet, ja koko myyntihenkilöstömme suoritustaso on parantunut.